<>

Re: [Duurzaamlijst] Lijst abonnees duurzaamheidslijst

Bart schreef in antwoord op Guy:

> Dat kan je uitzetten (Boyd, iets voor jou?) Dat blijkt nu niet het
> geval, jammer. Het who command zou, volgens mij, alleen maar
> toegankelijk moeten zijn voor de lijstbeheerder.

[knip]

> Dat is hetzelfde argument als een krant/tijdschrift alle adressen van
> haar abonnees op straat zou leggen. Ik vind dat privacy gewaarborgd moet
> zijn. Een emailadres is net zo goed een adres.

Het verschil met een tijdschrift is dat een mailing list 2-richting verkeer
is, elke abonnee kan ook zelf berichten rondzenden. Een mailing list moet
je toch meer zien als een gemeenschap: samen maak je het medium.
Het kan belangrijk zijn te weten aan wie je berichten stuurt. Vandaar dat
abonnees (en niemand anders) de lijst kunnen opvragen. De lijst is dus niet
openbaar.
Verder heb ik alleen aangegeven wat geoorloofd gebruik van deze lijst is.

Vriendelijke groet,
Boyd Noorda

Bouw mee aan onafhankelijke Internetplatforms, zoals http://www.ddh.nl
|           Socia Media werkt aan nieuwe, duurzame media             |
| O.a Internet support, workshops, websites, AV en geluid voor NGO's |
| Email: boyd@  Web: http://www.sociamedia.nl/home.html |
| Postbus 13510, 2501 EM Den Haag  Tel: 070-3654124 Fax: 070-3614000 |