Re: [Duurzaamlijst] Lijst abonnees duurzaamheidslijst

Hoi allemaal,

> ik begrijp de commotie rond het opvragen van abonnees niet goed
> er van uitgaand dat adriaan dijkhuizen het goed bedoeld
Dat hoop en denk ik wel.

> erger ik me wat aan het sfeertje van "je krijgt die lijst toch niet" en "hoe
> durf je het vragen"
Ik heb niet dat sfeertje willen oproepen, maar vind het wel vervelend
als die vraag op deze manier gesteld wordt zoals dat nu gedaan is.
Het lijkt erop alsof je recht zou hebben op de adreslijst omdat je op
de lijst. Daar ben ik het niet mee eens.

> temeer omdat de duurzaamlijst gestuurd wordt door majordomo
> en het dus volstaat om het commando "who duurzaamlijst" te sturen aan
> majordomo@ddh.nl om de lijst in je postbus te vinden
Dat kan je uitzetten (Boyd, iets voor jou?) Dat blijkt nu niet het
geval, jammer. Het who command zou, volgens mij, alleen maar
toegankelijk moeten zijn voor de lijstbeheerder.

> wat niet wegneemt dat ik het ook niet zou apprecieren als er wildweg mails
> naar de rechtstreekse adressen zou worden gestuurd
:-)

> maar wie niet wilt dat zijn emailadres bekend wordt moet niet intekenen op
> een listserver.
Dat is hetzelfde argument als een krant/tijdschrift alle adressen van
haar abonnees op straat zou leggen. Ik vind dat privacy gewaarborgd
moet zijn. Een emailadres is net zo goed een adres.

Groetjes,
Bart