[Duurzaamlijst] Fwd: Opheffing Boekhandel MilieuBoek

Replies to msg 01 Nov 99: spin.meyerricard@consunet.nl (WinnieMRFredV)

>From:           MILIEUBOEK <info@milieuboek.nl>
>Subject:        Opheffings uitverkoop Boekhandel MilieuBoek

 "> Om een tevergeefse tocht en teleurstelling te voorkomen: ruim
 "> een uur geleden is de complete voorraad van MilieuBoek
 "> opgekocht door boekhandel Scheltema in A'dam. De uitverkoop
 "> bij MilieuBoek zelf gaat daarom niet door. (Tel. mededeling
 "> van hen zelf).

Waar deze lijst al niet goed voor is. Bedankt voor je info.

 "> Opheffing is een verlies voor de natuur/milieubeweging!

Is dat wel zo?
Ik moet zeggen dat ik _een_ keer in mijn leven in de milieuwinkel ben geweest
om er ook _een_ (goed) boek aan te schaffen. Het was overigens wel een hele
reis ...
Ik bestel mijn 'milieuboeken' bij de reguliere boekhandel. Maar dat betekent
nog niet dat ik verloren ben voor de milieubeweging!

Bijvoorbeeld:
Vanavond heb ik de presentatie bijgewoond van de plaatselijke stichting 'Wonen
met Verkeer' die een rondweg om Voorschoten heen heeft uitgewerkt.
Die vertoning prikkelt mij alleen maar om me nog scherper te verzetten tegen
een aanstaande tweede concept van verkeersstructuurnota van de gemeente
Voorschoten mocht die rondweg daarin worden opgenomen. Ik heb al een gevecht
met twee van deze mensen, bestuursleden, achter de rug in de werkgroep 'Milieu
en Verkeer' als onderdeel van het platform Voorschoten Duurzamer. Men heeft
moeite met het verschil tussen enerzijds de leefbaarheid voor hun deur en
anderzijds een Duurzamer Voorschoten. Ik heb hen adequate informatie gegeven
over de (geschiedenis van) LA 21.
Nu kunnen ze in ieder geval niet meer zeggen: 'we hebben het niet geweten'.
Kortom: werk aan de winkel.

Gegroet,
Frits Glotze.

... runaway consumption widens the gap between rich and poor (HDR'98)