Re: [Duurzaamlijst] Manipulatie van Greenpeace

Ik denk dat het wat onduidelijk was dat ik een stuk tekst onder mijn
bijdrage had laten staan.
Dat was van Ruut Brandsma en ik ben het daar dus helemaal niet mee eens.

Wat die allergie voor kiwi's betreft, dat is een natuurverschijnsel en er is
mee te leven, wan kiwi's zijn geen basisvoedsel. Het vervoer is ook nog een
kostbaar energieverslindend (zolang het niet met hulp duurzame
energiebronnen wordt vervoerd).
Overigens zou het mij niet verbazen als de overgevoeligheid voor kiwi's meer
te maken heeft met de mate van de consumptie van deze vruchten, de kans is
groot dat een kleine hoeveelheid kiwi bij de betrokken personen geen
reacties geeft. Ik ben dietist en heb mij uitgebreid verdiept in
voedselovergevoeligheid en -allergie.

De vergelijking die Plassterk hier maakt kan alleen gezien worden in het
licht van het bestrijden van de campagne van Greenpeace.  Ik ben het met hem
eens dat het geen goed argument is in de discussie over genetische
manipulatie. Laten we dus vooral kijken waar het om gaat, namelijk de
flauwekul argumenten van de voorstanders over de bestrijding van de honger
in de wereld. Schande! Tel daar het onverantwoordelijk gedrag inzake het
toepassen van nieuwe kennis en technieken op de voedselproduktie aan toe en
de discussie kan eindelijk gevoerd worden op het juiste niveau.

Margje Vlasveld