[West-Sahara] Fwd: Invoer uit de Westelijke Sahara

fwillems op antenna.nl fwillems op antenna.nl
Vr Aug 11 21:11:11 CEST 2017

Beste mensen,

Hierbij het antwoord dat ik heb ontvangen van het ministerie van
Buitenlandse Zaken. Wat me vooral opvalt zijn de antwoorden die niet
worden gegeven.
- Met name de vraag of de oorspronkelijke bevolking om toestemming voor
de strooizouthandel moet geven. BuZa staat hier kennelijk met de mond
vol tanden.
- Opmerkelijk is dat eventueel contact tussen Eemswerken en het
ministerie tot geheim is verklaard.
- Er is ook geen antwoord op de vraag hoe informatie over de invoer uit
West-Sahara in Nederland moet worden verzameld terwijl de onjuiste
herkomstvermelding Marokko wordt toegestaan. Opmerkelijk is wel dat de
praktijk van vervalste herkomstvermeldingen niet wordt tegengesproken.
- Er is geen inhoudelijke reactie op mijn beschuldiging dat de
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland misleidende informatie verstrekt.

Hoe nu verder te handelen?
Elk advies is welkom!

Saludos,
Frank