[Vredeslijst] Input gevraagd Vredesmanifest

fwillems op antenna.nl fwillems op antenna.nl
Wo Jun 17 22:46:50 CEST 2015

Hallo May-May,

Het zou heel fijn zijn als er een aanbeveling in komt te staan voor
het naleven van het internationaal recht in het algmeen en in het
geval van West-Sahara in het bijzonder. Nederland levert geen centje
kritiek op de Marokkaanse bezetting van West-Sahara waar de
oorspronkelijke bevolking zwaar onder te lijden heeft terwijl ook de
gevluchtte bevolking al decennia lang onder zware omstandigheden het
door de VN beloofde referendum afwacht. Het Nederlandse zwijgen is
lucratief: voor vele honderden miljoenen zijn aan Marokko fregatten
verkocht en Nederlandse reders stropen de vis van de Saharawi.
Er komt zelfs geen reactie op het verzoek om aandacht te besteden aan
het trieste lot van mevrouw Takbar, zoals gevraagd in de brief aan
premier Rutte.
( Zie: http://west-sahara.nl/index.php?p=nieuws&view=individual&id=132 )

Ik hoop dat je iets kan met deze suggestie.
met hartelijke groet,

Frank Willems