<>

Re: [Duurzaamlijst] Op de voet gevolgd ....

Frits Glotze schreef:

> Onder deze subject  start ik een serie berichten, met goedvinden van Boyd
> Noorda, waarin ik nieuws doorgeef over de indicator 'Ecologische
> Voetafdruk' (EV) van de milieudruk op de natuurlijke omgeving vanwege het
> menselijk samenleven.

En Leonard Kater reageerde:

> Kun je ook een samenvatting van dit proefproject 'Lokale Ecologische
> Voetafdruk' in het engels op de duurzaamlijst publiceren?

Over dat 'goedvinden van Boyd Noorda' is geen contact geweest met mij, maar
dat is natuurlijk ook niet vereist. Het lijkt me uitstekend deze informatie
te plubliceren.
De vraag is echter of via deze mailing list de handigste vorm is, zeker als
'vervolgverhaal' van lange teksten en eventueel ook nog Engelse versies.

Niet iedereen zal er gelukkig mee zijn wanneer 1 onderwerp zo'n groot
beslag op de mailing list legt.
Aan de andere kant zullen de mensen die dit juist erg interessant vinden,
het wellicht liever in een beter verwerkbare vorm hebben. Dit zijn immers
geen nieuwberichten of aankondigingen, maar is informatie met permanente
waarde. En dat kan dan ook beter permanent beschikbaar zijn op een website.
Plus (t.z.t.) als complete serie netjes en overzichtelijk bij elkaar, die
je dan kunt downloaden.

Frits: Mag ik je uitnodigen dit samen met de redactie op de Duurzaamsite te
zetten? Dan is de informatie dus permanent beschikbaar en bereik je meer
mensen. Via de Duurzaamlijst kunnen we de webadressen doorgeven.
Daarnaast kun je mensen aanbieden de informatie op aanvraag per E-mail te
sturen, misschien ook direct in de voor hen beste vorm (platte tekst, Word,
WP, e.d.). Ik wil je daar graag bij helpen en we kunnen deze bestanden ook
'ter download' op de Duurzaamsite zetten.

Leonard: Een Engelse verie of samenvatting via de Duurzaamlijst lijkt me
wat overbodig, dat kan beter direct aan jou gestuurd worden. Maar ook dat
zetten we graag op de Duurzaamsite. Wil je daaraan meehelpen?

De Duurzaamsite (http://www.ddh.nl/duurzaam) was tot nu toe nog wat karig
(door gebrek aan vrijwilligers), maar inmiddels staat er een boel te
gebeuren. Er wordt gewerkt aan nieuwe rubrieken, de vormgeving, het wordt
eenvoudiger om kopij aan te leveren, enz. Ik kom daar nog op terug.

Voor heel dDH geldt overigens dat de tijd rijp lijkt, concepten als het
'onafhankelijk internet platform' en de 'themasite' beginnen aan te
spreken. Het lijkt er op dat een aantal recente onwikkelingen, zoals de
AOL/Time Warner fusie, de mensen (eindelijk) aan het denken zet ;-)

We kunnen dan ook best nieuwe vrijwilligers gebruiken! Lees eens verder op
http://www.ddh.nl/info , neem contact op (info@ of 070-3654124) of
praat mee op een van de interne dDH mailing lists.

Met vriendelijke groet,
Boyd Noorda

                      The AOL/Time Warner merger,
  the real message: http://www.ddh.nl/datacom/aol-tw-editorial.html