[Duurzaamlijst] de knop omdraaien

Replies to msg 30 Apr 99: vroege.vogels@vara.nl (Vroege Vogels)

Ik las in een bericht van
 VV> Vroege Vogels - 2 mei 1999

het volgende:

 VV> * Vijftig gezinnen in Leeuwarden gaan het komend half jaar
 VV> 10% besparen op hun electriciteitsrekening. Als het ze lukt
 VV> dan krijgen ze 150 gulden kado.

Wat ik vragen wilde:
weet iemand daar meer van?

Dat doet me denken aan het Project Perspektief: een tiental gezinnen zijn in de
gelegenheid gesteld een groter inkomen te hebben in een bestek van een jaar (of
langer), en de opdracht van het ministerie van VROM was om daarmee te bereiken
dat met minder energie ging gbruiken dan voor die proefperiode. Die gezinnen
werden overigens zwaar begeleid. Ook geen normale situatie.

Dat schijnt gelukt te zijn (anders gaf men er niet zoveel rugbaarheid aan) maar
er zaten voor mijn gevoel wel gezochte elementen in waar het ging om een groter
beroep op de categorie 'dienstverlening'. Dat is immers menskracht en geen
electrische kracht.

EN OVER 'DE KNOP OMDRAAIEN' GESPROKEN .....