Re: [Duurzaamlijst] Duurzame gezondheid?

> Ik heb een korte vraag met een moelijk antwoord: Welke ide?en zijn er
> bij het begrip duurzame gezondheid?

Een idee, wat voor mij geldt, is het bouwen van een duurzame gezonde
zeilboot. Ik heb zelf altijd al surfplanken gebouwd en schrok laatst van de
troep die gebruikt wordt om zo'n milieuvriendelijke apparaat te water te
laten.

Als ik natuurlijke materialen gebruik hoef ik dus ook niet over mijn
gezondheid
in te zitten en daar ben ik dus op zoek naar. En uiteraard wil ik zo goed
mogelijk mijn op gedane kennis overdragen zodat collega bouwers ook de
keuze krijgen voor een 'groen' alternatief.

> Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is mensen die me verder kunnen helpen
> informatie te vinden over het antwoord op deze vraag. M.a.w.: wie weet
> er mensen, organisaties, publicaties, papers, e.d., die over dit begrip
> 'duurzame gezondheid' gaan?

Misschien dat je wat duidelijker moet zijn met wat je wil bereiken. Ik zelf
zoek
concreet info over natuurlijke epxyharsen en versterkingsmaterialen, zoals
hennip en vlas. Verder zou ik graag willen weten of een dergelijk 'groen'
project
in aanmerking kan komen voor subsidie. Groenbouwen heeft uiteraard de
voorkeur, alleen als nadeel dat het een stuk duurder zal zijn.

Aan Mark de vraag wat jij precies verstaat onder duurzame gezondheid?

mzzl,

Aris.