[Duurzaamlijst] een goed begin

Bedankt Boyd,
Gegroet aangeslotenen.

Het lijkt me waardevol om goed van wal te steken en het onderwerp van deze list
goed in de vingers te krijgen.

>-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^  QUOTE START
Het onderwerp van de Duurzaamlijst is: Duurzame Ontwikkeling en
(Lokale) Agenda 21.

Het starten van deze mailing list is ingegeven door de regelmatig
gehoorde klacht dat er te weinig contact en informatie-uitwisse-
ling is tussen mensen en initiatieven die bezig zijn met duurzame
ontwikkeling.
>-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v-v  QUOTE STOP

Wij zijn betrokken bij en bezig met het lokale platform LA21.
Van daaruit (en in breder verband alles wat 'Agenda21' raakt, zoals is
opgesteld in Rio de Janeiro 1992) zou ik graag willen meedoen.

Maar dan vraag ik me tegelijk alweer af wat actie voor Taliban-vrouwen in deze
kolommen doet, zoals ik tegenkwam gelijk met het openingsbericht van Boyd. Ik
zal waarschijnlijk wel een link kunnen leggen tussen die Taliban- vrouwen en de
LA21, en tegen die actie heb ik op zichzelf ook niets, integendeel, maar dan
wordt het wel een hele lange. En om daarmee deze mailing list te openen ...

Zullen we wat dichter bij huis beginnen?
Hoe slagen we er in om in onze eigen omgeving het begrip 'duurzame
ontwikkeling' te laten vallen zonder dat een een aangepaste betekenis krijgt?

Gegroet,
Frits Glotze.

... 1% CO-2 uitstoot van Nederland in 1990 was 8.000.000 x 10.000 kg