Re: [Duurzaamlijst] vertrouwen in de brede gen-tech discussie o.l.v. Jan Terlouw?

Maar publieke beinvloeding is op deze wijze niet geoorloofd!
Voorlichtingscampagnes worden
door de Rijks Voorlichtings Dienst (valt onder Ministerie van Algemene
Zaken)  voorbereid en uitgevoerd. Algemeen uitgangspunt is dat slechts
voorlichting en nadere uitleg wordt gegeven over aanvaard beleid. En dat is
het toelaten van genetisch gemanipuleerd voedsel niet. Dus dan heeft Jan
Terlouw heeft een onmogelijke taak.

Nooit zal beinvloeding mogen plaatsvinden. Dat is propaganda.
Dit uitgangsbeleid is ontwikkeld na 1945 met in gedachten hoe van
overheidswege de bevolking kan worden gemanipuleerd. Dat mag nooit meer
gebeuren.
Er is slechts een onderwerp waarop maatschappelijke beinvloeding wordt
uitgeoefend en dat is ontwikkelingssamenwerking in de breedste zin van het
woord, maar dat gebeurt dan ook met brede instemming.
Of ik begrijp niet goed wat een informatiecampagne betekent, maar van
manipulatie van de publieke mening kan geen sprake zijn.
Om duidelijkheid te krijgen moeten we ons maar rechtstreeks wenden tot de
RVD en vragen hoe dat zit met die publieke beinvloeding in relatie tot de
uitgangspunten van het rapport Van Heuven Goedhart, want daar gaat het over.

Margje Vlasveld