[Midden-Oosten] Film: Fix Me & Love During Wartime

ravage op antenna.nl ravage op antenna.nl
Do Jun 2 13:29:55 CEST 2011

Grootste verrassing op het Cinema Arabe filmfestival is Fix Me van
regisseur Raed Andoni, een Palestijn die in Ramallha leeft. Hij heeft
last van migraine en onderging daarvoor twintig psychotherapie-sessies
die hij gefilmd heeft. Dat ziet er op papier niet bijster interessant
uit, maar de regisseur heeft een sprankelende en persoonlijke
documentaire over zijn lijden gemaakt.

Love During Wartime van Gabrielle Bier handelt ook over het samenleven
tussen Palestijnen en Israëliërs. Hier is het letterlijk: Jasmin is
Joods-Israëlisch, Assi is Palestijns, ze zijn pas getrouwd. Samenleven
lijkt een onmogelijkheid; noch in Israël, noch in Palestijns gebied
zijn ze welkom. Daarom besluiten ze te emigreren naar West-Europa.

recensie: http://www.ravagedigitaal.org/2011/film19/filmblik.php