<>

[Duurzaamlijst] Open happy.exe NIET: virus verspreid via de lijst

Dag,

LET OP: draai het rondgestuurde happy.exe NIET
Dit bestand is een attachment aan het bericht met de volgende kop:

Ik schreef (tot m'n schande):

> Het gestuurde 'happy.exe' is gelukkig virusvrij, maar het is dus niet de
> bedoeling attachments naar de lijst te sturen.

NIET WAAR DUS; ik ben er voor het eerst in 15 jaar in gestonken, m'n
virusscanner was net te oud...
Happy.exe is een nieuw trojan horse. Dank aan Guy Duchêne die mij hier zeer
allert op wees en meer info zond.

Als je het bericht wistte: niks aan de hand.
Als je happy.exe wel 'uitpakte' maar nog het NIET draaide, wis dan gewoon
happy.exe en de E-mail.

Als je het wel draaide (je zag dan wat vuurwerk in een kader),
doe dat dit (zonder dat je verbinding hebt met Internet):

1. Wis het bestand WINDOWS\SYSTEM\SKA.EXE
2. Wis WINDOWS\SYSTEM\SKA.DLL
3. Wis WINDOWS\SYSTEM\WSOCK32.DLL (als deze niet bestaat is hij nog niet
   gemaakt door het programma, dan vervalt ook punt 4.)
4. In de WINDOWS\SYSTEM\ directory, rename/hernoem WSOCK32.SKA naar
   WSOCK32.DLL
5. Wis de E-mail:
   From:           	tschaap@denatuurwinkel.com
   Subject:        	[Duurzaamlijst] opzegging abonnement
6. Wis het uitgepakte bestand HAPPY99.EXE of HAPPY.EXE
7. Herstart de computer
8. Open het bestand WINDOWS\SYSTEM\LISTE.SKA
   Dit zijn de E-mail adressen waaraan je ongemerkt zelf happy.exe hebt
   doorgestuurd. Waarschuw deze mensen direct het attachment niet te
   openen/draaien.

Verder doet 'happy' gelukkig niets engs op je computer.

Het is dus mogelijk dat de afzender geheel onwetend is (het programma
attached zichzelf aan E-mails, verstuurd vanaf de besmette computer), maar
opzet is niet uit te sluiten:

- Een bericht aan de lijst om je abonnement op te zeggen is al erg vreemd
- Als dat bericht vervolgens geen enkele tekst bevat wordt het nog vreemder
- Als er wel een attachment aanhangt zet je mensen bewust op het verkeerde
  been (is dat dan de inhoud? even kijken)
- Bovendien is het niet toegestaan attachments naar de Duurzaamlijst te
  sturen

Mensen met 2 linker handen mogen mij bellen (hopelijk maak ik zo wat goed).
Zorg dat je dan achter de computer zit en Windows opgestart hebt.

Nogmaals sorry voor het ongemak.
Boyd Noorda
(beheer Duurzaamlijst)

Bouw mee aan onafhankelijke Internetplatforms zoals http://www.ddh.nl
|            Socia Media: working for sustainable media             |
|        P.O. box 13510, 2501 EM The Hague, The Netherlands         |
| E-mail: boyd@ Voice: +31-703654124 Fax: +31703614000 |
|        World Wide Web: http://www.sociamedia.nl/home.html         |