<>

Re: [Aktielijst] Re: [Duurzaamlijst] FF: links mbt treinstakingen

Hallo Gerard,

> beste Boyd,

Nogal verbaasd dat je prive mail aan mij stuurt naar maar liefst 6 mailing
lists. Op 3 daarvan (@yahoogroups.com) heb ik trouwens geen abonnement, dus
ik vraag me af of dit antwoord daar wel verschijnt.

Verder lijkt het alsof je hier iets of zelfs mij persoonlijk 'aan de kaak
wilt stellen' (door het 'aan iedereen' te sturen), maar ik vrees dat velen
ontgaat waar dit over gaat. Ook mij aanvankelijk, het kostte heel wat
naspeuring te reconstrueren wat hier gebeurd is.

Lastig ook om te antwoorden, juist als beheerder geef ik nu het slechte
voorbeeld door over persoonlijke zaken te (moeten) bomen. Want omdat je
blijkbaar mijn functioneren als beheerder aan wilt klagen, kan ik er
moeilijk om heen ook 'publiekelijk' te reageren.
Jammer ook, omdat ik denk dat e.e.a. berust op onbekendheid met de werking
van mailing lists. Iets wat door even checken met mailtje of een
telefoontje snel verholpen zou kunnen zijn.

Even in telegramstijl:

- Je hebt de laatste tijd een aantal mailtjes naar de lijsten gestuurd die
  gewoon 'leeg' waren (Alleen de koppen/headers werden verzonden). Zo'n 45
  min. voor de mail waar ik op antwoord nog 1. Alhoewel ik ook al vragen
  kreeg van iemand die blijkbaar wel een 'verborgen' attachment ontdekte.
  Mogelijk een probleem met een webmail interface op DDS aan de header te
  zien?
- Je stuurde ook een aantal mailtjes die Majordomo weigerde, een paar omdat
  die niet vanaf een geabonneerd adres verstuurd werden en een paar die
  veel te lang waren door attachments (attachments sturen we overigens niet
  naar de lijsten achter 'To:' bovenaan).

Deze door Majordomo geweigerde berichten stuur ik nog steeds als service
terug aan de afzender, met een standaardtekst over de oorzaak. Vaak lees ik
de berichten niet eens (krijg er soms tientallen per dag) het is al werk
genoeg (handwerk, dit is nog niet geautomatiseerd). Het is een service die
de afzender vertelt dat het bericht niet verscheen en wat er mis is, niets
meer of minder. Vele mailing list beheerders nemen die moeite helemaal
niet.

Af en toe voeg ik een persoonlijke noot toe, nu ook in 1 geval bij jou,
toen me opviel dat hetzelfde bericht op 3 lijsten geweigerd werd. Ik heb
toen gesuggereert dat het bij een volgende poging wellicht voldoende zou
zijn berichten over de NS staking alleen naar de Aktielijst en niet naar
Duurzaamlijst en Vredeslijst te sturen. Daar is n.l. eigenlijk wel
consensus over. Tegenhouden kan ik je echter niet en je bent inderdaad de
enige die over de NS staking post in alle 3 lijsten. (Dubbel posten kan
overigens, maar dan moet een onderwerp wel duidelijke raakvlakken hebben
met vrede en/of duurzaamheid).

> je kunt mij/ons er natuurlijk vanuit jou machtspositie uit
> gooien,

Nee hoor, alleen op interne dDH mailing lists kan ik je weren, daar ben ik
ook de klos voor beheer.
Van andere lijsten kan ik jou adres wel verwijderen, maar een minuut later
kun je zelf weer abonneren ;-)
De enige adressen die ik verwijder zijn probleemgevallen zoals 'vergeten
abonnementen' op oude adressen, waar de mail niet meer aankomt of niet
gelezen wordt (het dagelijkse puinruimen).

> helaas blijkt nu dat jij even ingrijpt en dezer
> rektifikaties tegenhoudt onder het mom wat heeft dit met
> vrede te maken of met duurzaamheid?

Ik heb me noch tegen jou, noch op een mailing list geuit over de NS
stakingen. Ik heb alleen *gesuggereerd* een bericht niet naar alle 3
lijsten te sturen.
Op het moment dat jij mij als censor aan het werk vermoedt, zit ik op een
themamiddag op de Hobbitstee mensen uit te leggen hoe Internet werkt ;-)
En waarom zou ik wel de header (koppen) doorsturen en alleen de tekst
weglaten en daarmee 'sporen achterlaten'? Je stuurde gewoon wederom een
lege E-mail (althans, dat is wat ik kreeg).
Zelfs al zou ik willen, ik kan niet censureren: De mailing lists zijn niet
gemodereerd, het kan gewoon technisch niet. Als een lijst gemodereerd is,
kun je dat ook zien. In de header staan dan dingen als 'Approved by <naam
moderator>'.

> wel beste Boyd, als het nu nog niet duidelijk is, dan wil ik
> daar graag met jou en anderen over praten.
>
> doe maar een voorstel.
> noem maar een plaats, de tijd en hoe we de diskussie voeren.

Altijd in voor verduidelijking en gesprekken, zoiets hoort ook vooraf te
gaan aan een eventuele beschuldiging.
Is discussie nog nodig?

Groetjes,
Boyd Noorda
(beheer)

--

 Hoezo 'virtual community'? Wij delen gewoon onze eigen Internet server
       http://www.ddh.nl/info  Onafhankelijk Internet Platform