Re: [Duurzaamlijst] 'Duurzame' ramen en kozijnen

Beste Han,

Helaas, ik heb niet de ervaring die je zoekt, ik heb hetzelfde probleem met
een nog wat ouder huis. Wat ik wel weet is dat HR++ glas alleen zinvol is
als ook je muren goed geïsoleerd zijn. Is dat niet zo, dan krijg je
problemen met schimmel op de muren. Vraag voor meer informatie bij voorbeeld
bij het EPA-team van je energiebedrijf.

PVC mag dan wel "duurzaam" zijn in de zin van dat het lang meegaat, zowel de
productiefase als de afvalfase zijn uiterst milieuonvriendelijk. Een beter
alternatief is FSC-hout en kookverven. Meer informatie kun je ook bij het
Dubo-Centrum krijgen.

Succes!

Nienke Bloksma
Stichting Duurzaam Texel