[Duurzaamlijst] 'Duurzame' ramen en kozijnen

Beste lijster,

Natuurlijk voeg je de daad bij het woord.
Heb je dan ook weleens milieuverantwoord schuiframen en eventueel kozijnen in een 19e eeuwse woning (laten) vervangen, zonder de klassieke raamindeling, het schuifprincipe en de profilering te laten varen?
Laat me alsjeblieft je goede ervaringen met merken/leveranciers weten.
Qua materiaal denk ik aan FSC-hout, HR++-glas, en ook PVC (nooit meer schilderen).

Han Robanus