Re: [Duurzaamlijst] gen-tech, en meer...

Hoi Marieke

Pfoe - dat is inderdaad een lap tekst zeg... (ik heb in het geheel
geen probleem om dit in de bus te krijgen, mijn opmerking ging
uitsluitend over onnodige herhalingen.) Maar 't is me wel te lang om
helemaal goed door te lezen (misschien morgen nog een stukje).

Ik ben  helemaal eens met je constatering dat het 'epidemisch
riscico' verwaarloosd werd in discussie (al kende ik de term niet,
dank voor deze bijdrage aan mijn kennis ;-) ). Het komt neer op
wederom ingrijpen in complexe dynamische systemen zonder enig
zicht op hoe een dgl. systeem daar op zal reageren. Dat hebben
ze in Australie ook al eens gemerkt met de import van konijnen...

Van de week een bericht in de krant: klonen van (bijna)
uitgestorven dieren om deze niet uit te laten sterven... In amerika
staat een koe op bevallen vanwege dit idee.
Tja. 'De mens' zou misschien eens moeten stoppen met zichzelf te
zien als stuurder/beheerder van de natuur  (hoewel, dat leidt nog tot
de nodige dilemma's als je daar goed over doordenkt...)

Frank