[Duurzaamlijst] re: Gentech

In reactie op de artikelen in het archief (bedankt Boyd), wat betreft
de Kiwi allergie van Plasterk: het is natuurlijk bekend dat een
aantal voedingsmiddelen bij sommige mensen aanleiding geven tot
allergische reacties.  Het punt waar het bij gentech echter omgaat
is dat de gemanipuleerde produkten niet onveiliger mogen zijn dan
hun conventionele tegenhangers. Om die reden is de zorg om
nieuwe, extra allergieen bij gentech op zijn plaats.
De (on)veiligheid staat echter nog los van de keuzevrijheid. Zelfs als
het allemaal hartstikke veilig zou zijn, willen mensen nog kunnen
kiezen. Uit Noord -Europa (Zweden, Denemarken etc) is juist
onderzoek gehouden waaruit blijkt dat mensen in meerderheid ook
geen gentech voedsel willen als het veilig is.

Kurt schreef een paar berichten geleden dat hij zich ook kan
voorstellen dat er goede toepassingen bij planten zijn. Kun je
misschien een paar voorbeelden geven want in alle eerlijkheid moet
ik zeggen dat ik bij de huidige toepassingen echt niets wat ik wel
positief vind.

vriendelijke groet
wytze de lange