[West-Sahara] Fwd: RE: bezoek Marokko

Frank fwillems op antenna.nl
Vr Okt 23 12:56:08 CEST 2015

Geachte kamerlid,

Mevrouw Samira Kleijn van de afdeling persvoorlichting heeft mij naar u
doorverwezen voor nadere informatie over het bezoek dat u heeft gebracht
aan Marokko.

De informatie die ik zoek is het volgende.

De delegatie heeft een opvallend breed scala aan onderwerpen besproken.
Kunt u mij inlichten over de mate waarin de Marokkaanse bezetting van
een deel van West-Sahara daarbij is aangekaart? Met name zou ik graag
willen weten of, en zo ja hoe, de wijze waarop de Marokkaanse
autoriteiten mevrouw Takbar Haddi bejegenen ter sprake gekomen.

Kunt u mij inlichten of bij de bespreking van de nieuwe Marokkaanse
grondwet de strijdigheid van die grondwet met het internationaal recht
vanwege de administratieve inlijving van West-Sahara aan de orde is gekomen?

bij voorbaat dank voor uw antwoord,
met vriendelijke groet,

Frank Willems
Stichng Zelfbeschikking West-Sahara

Voor antwoord op uw onderstaande vragen verwijs ik u naar de leden die
aanwezig waren bij het werkbezoek. De contactgegevens staan op de
website: http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden.

Met vriendelijke groet,
Samira Kleijn

Dank voor uw bericht. De delegatie heeft een opvallend breed scala aan