[West-Sahara] 20 februari West-Sahara informatieavond Amsterdam

Frank Willems fwillems op antenna.nl
Di Feb 25 23:39:24 CET 2014

Hallo Freddy,

Wat vervelend voor je om de sleutels kwijt te zijn en jammer dat je de
avond hebt gemist. Hierbij een verslag van onze speciale correspondent:

In het Amsterdams Vredescafe is 20 februari een informatie- en
discussieavond gehouden over de relatie tussen Marokko, West-Sahara en
Nederland. Onder de aanwezigen bevonden zich o.a. de heer Sami Kaspi van
de stichting Maimon Patrimoine Culturele Judeo Marocain aux Pays-Bas, dhr.
Bakbachi van Stichting Sterren van Morgen en de volkenrechtgeleerden Pinto
Leite uit Portugal en Michio Takahashi uit Japan. Er werden twee korte
films vertoond over het onderwerp: "The other Dahkla" van Nadir Bouhmouch
en "La Badil" van Dominic Brown. Een toelichting werd verzorgd door de
heer Willems van de Stichting Zelfbeschikking West-Sahara en de heer
Beenker deed verslag van zijn reis door West-Sahara. In de daarop volgende
discussie werden verschillende standpunten uitgewisseld. Daarna was er de
gelegenhed voor de aanwezigen om nader kennis te maken. De avond werd
besloten met gezang.

   ~~~~~