[West-Sahara] brief visserijprotocol

Frank Willems fwillems op antenna.nl
Di Okt 15 21:25:00 CEST 2013

Pedro,

Je hebt helemaal gelijk. De VN heeft al erkend dat het Polisario de
legitieme vertegenwoordiger is van het Saharaanse volk. Het Front
Polisario is ook al jaren de onderhandelingspartner van Marokko. En de
natuurlijke rijkdommen van het gebied worden besproken bij die
VN-onderhandelingen. Het is zeer onbeschaafd dat de EU met Marokko, achter
de rug van de VN om, een dealtje wil sluiten over de Saharaanse vis. De
Nobelprijs is alweer vergeten. Dit visserijverdrag moet worden ingezet
voor vredesdoeleinden en niet voor kortzichtig plunderen.

Nog een punt is het volgende uit de brief.
"Voor de pelagische sector zijn de technische voorwaarden aangescherpt. Zo
zijn vaartuigen in de toekomst verplicht van iedere reis een kwart van de
vis in Marokko aan te landen."
Dit is een verplichting tot het ontvreemden van de vis die in
West-Saharaanse wateren zijn gevangen!

  Frank

Op Di, 15 oktober, 2013 7:24 pm schreef IPJET-International Platform of
Jurists for East Timor: