[Vredeslijst] woensdag demo tegen militaire interventie Syrië

Emma.Utrecht emma.utrecht op planet.nl
Do Sep 5 17:03:36 CEST 2013

Hiermee ben ik het volledig eens.
Ik heb meegedemonstreerd op zaterdag 31 augustus j.l., omdat de demonstratie
uitdrukkelijk niet pro- of anti-Al-Assad zou zijn. De organisatie zag er op
toe dat de borden e.d. dienovereenkomstig waren. Toch was de meerderheid van
de demonstranten Al-Assad goed gezind, heb ik ervaren. En dat voelde niet
bepaald prettig: ik zou nooit ofte nimmer achter zijn konterfeitsel lopen!

Groet,

Olav Meijer
(centrum EMMA)
----- Original Message -----
From: <kees op amok.antenna.nl>
To: <vredeslijst op ddh.nl>
Sent: Wednesday, September 04, 2013 5:14 PM
Subject: Re: [Vredeslijst]woensdag demo tegen militaire interventie Syrië

Ik vind wel dat deze Georges Sabra op een punt gelijk heeft. Het staat mij
ook tegen om samen met Assad-aanhangers te demonstreren. Ik vind
eigenlijk dat een eventueel comité tegen westerse interventie in Syrië als
een
uitgangspunt zou moeten hebben dat verzet tegen het regime
gerechtvaardigd is en wat mij betreft dat we ook solidair zijn met het
geweldloze verzet. Het militaire verzet heb ik wel problemen mee, omdat het
volgens mij steeds meer wordt overheerst door jihadisten en lokale sterke
mannen. Het aanvankelijke volksverzet is deels getransformeerd tot een
sektarische burgeroorlog.
Kees.

VD AMOK
Obrechtstraat 43