[Vredeslijst] Tamilvrouwen slachtoffer vergeten conflict Sri Lanka

Jan Schaake jschaake op xs4all.nl
Do Dec 22 16:05:11 CET 2011

Beste mensen,

In een poging om in het kader van de aandacht die deze week uitgaat naar
de hulp aan moeders in en uit oorlogsituaties, probeerden Henk Zandvliet
en ik ook nog wat aandacht te vragen voor geweldloze interventies om
burgers (in dit geval met name vrouwen en meisjes) in conflictgebieden te
beschermen. Ons verhaaltje is helaas niet door de verschillende
opinie-redacties geaccepteerd en dus heb ik het vanmiddag maar even op de
website gezet:

http://www.kerkenvrede.nl/index.php?sct=002299 (vanavond komt het ook op
de website van NEAG te staan).

Met vriendelijke groet,