[Duurzaamlijst] feiten en cijfers

Hoi Allemaal,

De Werkgroep Arnhem Duurzaam is bezig om haar onderzoek naar militaire
productie en duurzame ontwikkeling af te ronden en we zijn nog op zoek
naar feiten en cijfers om het rapport wat te verlevendigen.

We zoeken cijfers als hoeveel geld gaat er jaarlijks/maandelijks
wereldwijd naar defensie, hoeveel procent van de begroting van
(ontwikkelings)landen gaat er naar defensie, hoeveel geld is er nodig om
in ontwikkelingslanden gezondheidszorg en onderwijs te realiseren,
hoeveel procent van hun begroting gaat er naar deze zaken, etc.

Deze cijfers willen we gebruiken om te laten zien dat militaire
productie en uitgaven voor defensie ten koste gaat van de uitgaven aan
nuttige zaken.

Ik hoop dat jullie ons van dergelijke feiten en cijfers kunnen voorzien
(liefst met bronvermelding) zodat we die kunnen gebruiken.

Bij voorbaat mijn dank en fijne feestdagen.

Groetjes, Jack
--
Stoop.doc, Duurzame Ontwikkelingscommunicatie

Stoop.doc verzorgt teksten en voorlichting over duurzame ontwikkeling.
Met name rond de thema's milieu, economie, solidariteit, vrede en
cultuur. Dit doe ik freelance of pro-deo voor ideële non profit
organisaties.