Re: [Duurzaamlijst] Re: Over Gentech, CO2 en vegetarisme

On 3 Dec 2000, at 20:56, Jelle Schottelndreier wrote:

Ha Wytze,

>Ik heb nog nooit van afleidingsplanten gehoord. Wat zijn dat?

Dag Jelle,
Afleidingsplanten in zijn algemeenheid zijn planten die er mede
voor zorgen dat een bepaald gewas niet aan plaaginsecten ten
prooi valt. Dat kunnen onkruiden zijn die tussen de gewassen
groeien en het kunnen planten zijn die rond het gewas geplant
worden (bijv. het Afrikaantje)

>En dan die loze opmerking over gentech-vit.C in biologische
>producten... Ben jij er zo een bent die er genoegen in schept
>biologische landbouw af te kraken?

Integendeel. Toen mijn bedrijfje actief was deed ik voor zover
mogelijk alles biologisch en BD en liefst zie ik de sector zoveel
mogelijk groeien. Gentech creeert een paar dreigingen voor de
biologische sector. Een daarvan is de ingredientbesmetting. Zo is
bijv. de lecithine in biologische producten afkomstig van soja die
gemanipuleerd kan zijn. De 5% niet-biologische ingredienten die
zijn toegestaan in EKO zijn wat dat betreft een bron van reeele
zorg.

groet
wytze